top of page

Podvojné účtovníctvo

Vedenie podvojného účtovníctva je povinné pre podnikateľov zapísaných v obchodnom registri. Naša spoločnosť sa špecializuje na vedenie podvojného účtovníctva pre malé a stredné firmy. ​V rámci našich služieb podvojného účtovníctva ponúkame: vedenie hlavnej knihy, účtovného denníka, pokladničnej knihy (v tuzemskej a cudzej mene), vedenie analytickej evidencie, vedenie evidencie odberateľských a dodávateľských faktúr, vedenie iných pomocných kníh (evidencia interných dokladov, evidencia pohľadávok a záväzkov), vedenie hmotného a nehmotného majetku, odpisy, vypracovanie daňového priznania k dani z pridanej hodnoty, súhrnný výkaz DPH, kontrolný výkaz.

Poskytujeme pravidelné informácie o stave vášho účtovníctva – prehľady účtovníctva, saldo konto pohľadávok a záväzkov, priebežný výsledok hospodárenia, informácie o výsledkoch podnikateľskej činnosti. Za našich klientov vypracovávame štatistické výkazy a účtovnú závierku. ​ ​

Tento typ účtovníctva musia viesť účtovné jednotky, ktorým to prikazuje obchodný zákonník (spoločnosti s ručením obmedzením, družstvá, akciové spoločnosti). Tento typ účtovníctva je tiež povinný pre všetky osoby zapísané v obchodnom registri (napr. ak je fyzická osoba podnikateľ zapísaná v obchodnom registri vzťahuje sa na ňu povinnosť viesť podvojné účtovníctvo). Podvojné účtovníctvo je založené na spárovaní položky na jednom účte s príslušnou položkou na inom účte. Ľavá strana účtu sa odborne nazýva „Má dať“ a pravá strana účtu „Dal“. „Má dať“ vyjadruje dlh odberateľa tovaru alebo služby a termín „Dal“ označuje skutočnosť, že odberateľ uhradil dlžnú čiastku a tým je transakcia uzatvorená a obe strany účtovníctva sú vyrovnané. 

Vaše potreby, naše služby

Spracovanie kompletnej ekonomickej agendy podvojného účtovníctva

Účtovný denník 

Evidencia DPH

Daňové priznania

Vedenie hlavnej knihy

Evidencia majetku a

záväzkov

Vedenie mzdovej a

personálnej agendy

Evidencia zásob

Kniha jázd

Ročná účtovná

uzávierka

A presentation at the office

Pri rozhodovaní o tom, či si podvojné účtovníctvo povediete sami vo vlastnej réžii alebo ho zveríte externej firme rozhoduje viacero faktorov

Patrí medzi ne napríklad veľkosť podniku, množstvo dokumentov, či časové nároky.

Ako sa menia postupy účtovania pre podnikateľov účtujúcich
v podvojnom účtovníctve?

Pre podnikateľov znamenajú nové zmeny v zákone o DPH niekoľko dôležitých opatrení:

Úprava účtovníctva: Podnikatelia musia aktualizovať svoje účtovné systémy, aby správne reflektovali nové sadzby a oslobodenia.

 

Zvýšená administratíva: Hoci je digitalizácia podstatne zjednodušená, podnikatelia musia venovať zvýšenú pozornosť správnemu vykazovaniu DPH aby predišli sankciám.

Finančné plánovanie: Zmeny môžu ovplyvniť cash flow podnikov, preto je dôležité prispôsobiť finančné plánovanie novým podmienkam.

Na rozdiel od jednoduchého účtovníctva, podvojné účtovníctvo sleduje aj:

• majetok firmy (napríklad stroje, zariadenia, nehnuteľnosti)

• pohľadávky (faktúry, ktoré vystavila zákazníkom a ešte neboli zaplatené)

• záväzky (dlhy voči dodávateľom, bankám, zamestnancom)

• náklady a výnosy (účtujú sa aj vtedy, keď ešte neboli reálne zaplatené).

Image by Hunters Race

Nová transakčná daň

Od 1. apríla 2025 sa na Slovensku zavádza nová transakčná daň, ktorá ovplyvní všetky odchádzajúce platby podnikateľov a firiem. Táto daň predstavuje zásadnú zmenu pre podnikateľské prostredie a vyvoláva množstvo otázok.

bottom of page